Ad Code

វិភាគ​អំពី​អប្សរា​ផុស​ចេញ​ពី​ទឹក

តាមរយៈ​ទេវ​កថា មហា​បេសកកម្ម​កូរ សមុទ្ទ​ទឹកដោះ ដែលជា​ទេវ​កថា​ដ៏​ល្បីល្បាញ​ក្នុង​ព្រហ្មញ្ញសាសនា​បាន​បង្ហាញ​ឲ្យដឹងថា អប្សរា​ផុស​ឡើង​ពី​សមុទ្ទ​ទឹកដោះ​បន្ទាប់ពី​ការ​ផុស​ឡើង​នូវ​ទឹកអម្រឹត​។​

ការវិភាគ​ទៅលើ​អប្សរា​ដែលមាន​ការ​ផុស ចេញពី​ទឹក​នៅពេល​កូរ​សមុទ្ទ​ទឹកដោះ​រវាង​ពួក​

ទេវៈ​នឹង​ពួក​អសុ​រៈ ក៏​គេ​ចាត់ទុកជា​វត្ថុ​ដ៏​ស័ក្តិ សិទ្ធ​និង​អស្ចារ្យ​ផងដែរ​។ យើង​គប្បី​បញ្ជាក់​តាម ដំណើរ​នៃ​ទេវ​កថា​នោះ​ថា ការ​កូរ​សមុទ្ទ​ទឹកដោះ មាន​រយៈពេល​១០០០​ឆ្នាំ​ក៏​លេច​ចេញពី​ក្នុង​ទឹក នូវ​របស់​៥​មុខ​គឺ មុនដំបូង​សេះ​ឈ្មោះ​ឧ​ច្ច័​យ ស្រ​វាស​, បន្ទាប់មកទៀត​ដំរី​ក្បាល​៣​ឈ្មោះ ព្ធ​រា​វ័​ណ​, បន្ដ​មកទៀត​ផុសចេញ​អាទិទេព​ស្រី ម្នាក់​ព្រះនាម​លក្ស្មី​, មួយ​រំពេច​ទៀត​នោះ​ទឹក អម្រឹត​ក៏​ផុស​ឡើង​ដោយមាន​រូបភាព​មាន​ក្អម មួយ​និង​ជាមួយ​នោះដែរ​ក៏មាន​ពួក​អប្សរា​បាន ផុស​ចេញពី​ទឹកបាន​ហោះហើរ​ក្នុងការ​សម្តែង នូវ​សេចក្តី​អបអរសាទរ​ដល់​ក្រុម​ពលករ​ទាំង​២ បក្ខ​បានទទួល​នូវ​ទឹកអម្រឹត​។ គឺ​ចាប់ពី​ពេល នោះមក​ទើបបាន​គេ​ឃើញ​និង​បាន​ស្គាល់​នូវ វត្តមាន​នៃ​អប្សរា ហើយ​ដែល​គេ​បានដឹងថា ក្រោយពី​ការបញ្ចប់​ពិធី​កូរ​សមុទ្ទ​នោះ អប្សរា ត្រូវបាន​គេ​ថ្វាយទៅ​ព្រះឥន្ទ​សម្រាប់​ធ្វើជា​ស្រី របាំ​ឯ​ឋានសួគ៌​។

តាមរយៈ​ទេវ​កថា​នេះហើយ​ដែល​បុព្វបុរស ខ្មែរ​សម័យអង្គរ​បាន​ចងចាំ​និង​បាន​ឆ្លា​ក់នៅ លើ​ផ្ទាំង​ថ្ម​នៃ​ជញ្ជាំង​ប្រាង្គ​ប្រាសាទ​អំពី​ការ កូរ សមុទ្ទ​ទឹកដោះ ជាក់ស្តែង​នៅ​ជញ្ជាំង​ថែវ​ប៉ែក ខាងកើត​ឆៀង​ខាងត្បូង​នៃ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​ជា ដើម​។​

ជាមួយនេះដែរ គេ​ឃើញ​ចម្លាក់​ពួក​អប្សរា កំពុង​រេ​រាំ​យ៉ាង​ល្វត​ល្វន់​ស្រស់​សោភា​យ៉ាង​ក្រែ លែង​។ យ៉ាងនេះ​ហើយ​ទើប​មាន​សំណួរ​ដែល ស្តែងឡើង​ពី​ការវិភាគ​ថា ហេតុអ្វី​បានជា​អប្សរា ផុស​ចេញពី​សមុទ្ទ​ទឹក​ដោះ​យ៉ាងនេះ​?

តាមរយៈ​ចម្លាក់​ប្រកបដោយ​ទស្សនវិជ្ជា​ដ៏ ជ្រាលជ្រៅ​នេះ យើង​មិនអាច​យល់​សព្វ​នៃ​អាថ៌ កំបាំង​នៃ​ទេវ​កថា​នោះ​អស់​ឡើយ ព្រោះ​ជា​រឿង សាសនា​ដែល​ធ្វើឲ្យ​ប្រជាពលរដ្ឋ​មានការ​គាំទ្រ​តាំងពី​បុរាណ​កាលនោះ​។ ប៉ុន្តែ​តាមរយៈ ការគិត​ដោយ​សាមញ្ញ​ថា ហេតុអ្វី​បានជា​ចម្លាក់ នៃ​ការ​កូរ​សមុទ្ទ​ទឹកដោះ​មាន​ប្រជាប្រិយភាព ខ្លាំង​ដល់​ប្រជាកសិករ​ខ្មែរ​បុរាណ នោះគេ​អាច ងាយស្រួល​ក្នុង​ការរក​ចម្លើយ​ដើម្បី​យកមក ផ្គូផ្គង​ក្នុងការ​សន្និដ្ឋាន​ឲ្យបាន​ឆាប់ រហ័ស​។ ក្នុង​ចម្លើយ​បែប​សាមញ្ញ​ដែល​តម្រូវ​ទៅតាម​គោលបំណង​របស់​កសិក​រ​ខ្មែរ គឺ​បញ្ហា​ទឹកតែ​ម្ដង ដែល​គេ​តែង​និយាយថា មានទឹក​នាំឲ្យមាន ជីវិត ឬ​ទឹកជា​មេជី​វិត​។ ត្បិត​ពាក្យចាស់​បាន ពោល​ទុកជា​ចំណាំ​ថា "​ធ្វើស្រែ​ត្បិត​ទឹក​..."​។ ដូចនេះ​បញ្ហា​ទឹក​និង​ការប្រើប្រាស់​ទឹកជា​បញ្ហា សំខាន់​សម្រាប់​កសិករ​ខ្មែរ​គ្រប់​សម័យកាល ទាំងអស់​។

ផ្អែក​តាម​ទស្សនៈ​នេះ​គេ​យល់ថា ការ​កូរ​សមុទ្ទ ទឹកដោះ​គឺជា​ការវិនិយោគ​ទឹក ឬ​ការប្រើប្រាស់ ទឹក​ឲ្យបាន​ក្លាយទៅជា​ការរីក​ចម្រើន​នៃ​ខឿន សេដ្ឋកិច្ចជាតិ​តាមរយៈ​វិស័យ​កសិកម្ម​ទាំងស្រុង​។ ចំពោះ​លទ្ធផល​នៃ​ការ​កូរ​សមុទ្ទ ទឹកដោះ​ដែល​យើង​បានកត់សម្គាល់​ជាងគេ នោះ គឺ​ការ​ផុសចេញ​នូវ​ព្រះអាទិទេព​ភេទ​ស្រី ម្នាក់​ព្រះនាម​លក្ស្មី​ដែលជា​អាទិទេព​តំណាង ឲ្យ​ទ្រព្យសម្បត្តិ​តែម្ដង​។ បានសេចក្តីថា លទ្ធផល​នៃ​ការវិនិយោគ​ទឹក​ឬ​ការប្រើប្រាស់ ទឹក​នោះ កសិករ​ខ្មែរ​បាន​ទទួលផល​ស្រូវ​ដែល ពាក្យចាស់​បាន​និយាយថា មាន​ស្រូវ​គឺមាន​អ្វីៗ ទាំងអស់ ឬ​ទ្រព្យធន​ដ៏​សំខាន់​គឺ​ស្រូវ​។ ចំណែក ឯ​ទឹកអម្រឹត​វិញ​នោះ ក៏​មជ្ឈដ្ឋាន​អ្នកវិភាគ​យល់ ថា វា​មិន​ខុសពី​ភោគផល​ទាំងឡាយ​នៃ​វិស័យ កសិកម្ម​ដែលមាន​ការ​ដុះដាល​និង​រីកចម្រើន ឡើង​ដោយសារ​មានទឹក​នោះដែរ គឺ​គេ​បានធ្វើ ការកំណត់​ទៅលើ​ផល​ស្រូវ​ពិតប្រាកដ​។​

ចំពោះ​អប្សរា​ដែល​ផុស​ចេញពី​ទឹក​ហើយ បាន​ហោះហើរ​រាំរែក​យ៉ាង​សប្បាយរីករាយ​នោះ គឺ​តំណាងឲ្យ​សុភមង្គល​និង​សិរី​មង្គល​ក្នុង គ្រួសារ​កសិករ​ខ្មែរ​ក្រោយពី​បានទទួល​ផល​ស្រូវ​។ ជាក់ស្តែង​នៅពេល​ប្រមូល​ផល​ស្រូវ​រួចរាល់ ហើយ​នោះ ប្រជាកសិករ​ខ្មែរ​គ្រប់​ទីកន្លែង ទាំងអស់​បាន​រួបរួមសាមគ្គី​គ្នា​នៅតាម​ភូមិ​នីមួយៗ ធ្វើបុណ្យ​ទាន​និង​មាន​ពិធី​រៀប​មង្គលការ កូនចៅ​ប្រកបដោយ​ការសប្បាយរីករាយ​តាំង ពី​បុរាណកាល​មកទល់នឹង​បច្ចុប្បន្ននេះ​ទុកជា មរតក​វប្បធម៌​ដ៏​ល្អ​នៅក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ​។​

ដូចនេះ​គេ​បាន​សន្និដ្ឋាន​បន្ទាប់ពី​ការវិភាគ​នោះមក​បាន​បញ្ជាក់ថា អប្សរា​ដែល​ផុសចេញ ពី​ទឹក​នោះ​គឺ​តំណាង​នូវ​វឌ្ឍនភាព និង​សិរី​មង្គល នៅក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ​អាស្រ័យ​លើ​ភោគផល​នៃ​កសិកម្ម​ដែល​របរ​កសិកម្ម​មាន​ការទាក់ទង​នឹង​ទឹក​ចាំ​ចាច់​មិនអាច​ខាន​បាន​នោះឡើយ​៕

ឥន្ទ្រី​យ៍​ខ្មៅ​

Post a Comment

0 Comments

Close Menu