ភ្នំពេញ ៖ ប្រទេសកូរ៉េ មានប្រជាជន៥០លាននាក់ ហើយជីវភាពរស់នៅ និងប្រាក់ចំណូលមានកម្រិតខ្ពស់ ធ្វើឲ្យមានការធ្វើដំណើរទេសចរណ៍ចេញក្រៅប្រទេសច្រើន។
អង្គការទេសចរណ៍ពិភពលោកប៉ាន់ប្រមាណថា ប្រទេសកូរ៉េ នឹងមានទេសចរចេញក្រៅប្រទេសជាង២០លាននាក់ នៅឆ្នាំ២០២០។ ឆ្នាំ២០១៤ ទេសចរកូរ៉េក្រៅប្រទេសចំនួន១៣,៩លាននាក់ និងមាន៤,៨៧លាននាក់ (២០១៣) ធ្វើដំណើរមកតំបន់អាស៊ាន ហើយក្នុងនោះទេសចរកូរ៉េ-កម្ពុជា មានចំនួន៤២ម៉ឺននាក់ ធ្លាក់ចុះ២,៤% ធៀបនឹងឆ្នាំ២០១៣ ឈរក្នុងលំដាប់ថ្នាក់ទី៤ ក្នុងទីផ្សារសំខាន់ៗទាំង១០ របស់ប្រទេសកម្ពុជា ស្មើនឹង៩,៤% នៃចំនួនទេសចរសរុប។
តាមប្រភបផ្តល់ព័ត៌មានពីស្ថានតំណាងរបស់ក្រសួងប្រចាំទីផ្សារកូរ៉េ បានឲ្យដឹងថា ទេសចរកូរ៉េភាគច្រើនចូលចិត្តស្វែងរកព័ត៌មានធ្វើដំណើរតាមរយៈគេហទំព័រ (អ៊ីនធឺណិត) បណ្តាញទំនាក់ទំនងព័ត៌មានសង្គម និងការជួបសួររកព័ត៌មានដោយផ្ទាល់តាមរយៈព្រឹត្តិការណ៍ពិព័រណ៍ ពិសេសជួបជាមួយក្រុមហ៊ុនទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍ ហើយការធ្វើដំណើររបស់ទេសចរកូរ៉េ៧០% ជ្រើសរើសកញ្ចប់ទស្សនកិច្ច (Package) និង៣០% ចូលចិត្តធ្វើដំណើរដោយឯករាជ្យ (Independent Tour) ហើយរយៈពេលធ្វើដំណើរមានពី៦ថ្ងៃ ទៅ៧ថ្ងៃ ក្នុងដំណើរកម្សាន្តមួយលើក។
ទេសចរកូរ៉េ ធ្វើដំណើរមកតំបន់អាស៊ីចាប់ពីខែវិច្ឆិការ ដល់ខែកុម្ភៈ ហើយចូលចិត្តទស្សនាតំបន់វប្បធម៌ និងតំបន់ប្រវត្តិសាស្ត្រដ៏ល្បីល្បាញ ចម្លាក់ស្ថាបត្យកម្មប្រាង្គប្រាសាទ និងតំបន់ឆ្នេរដ៏ស្រស់ស្អាត តំបន់អេកូធម្មជាតិ ភ្លក់ម្ហូបរបស់ប្រជាជនក្នុងស្រុក និងក៏ស្វែងរកម្ហូបកូរ៉េផងដែរ។
ក្នុងគោលដៅទស្សនារបស់ពួកគេ ចូលចិត្តស្វែងរកទិញវត្ថុអនុស្សាវរីយ៍ដែលមានតម្លៃខ្ពស់ ចូលចិត្តដើរកម្សាន្តនៅពេលរាត្រី ទស្សនាផ្សាររាត្រី (Night Market & Pub Streets) ព្រមទាំងចូលចិត្តកម្សាន្តជាមួយព្រឹត្តិការណ៍កីឡាល្បីៗ និងកីឡាវាយកូនគោលដណ្តើមពានរង្វាន់ក្នុងតំបន់ និងពិភពលោក។
ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា មានការតភ្ជាប់យ៉ាងល្អតាមជើងហោះហើររបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរ ជាតិកូរ៉េ Korean Airs និង ASIAN Airlines ។
ប្រទេសកូរ៉េ បច្ចុប្បន្ន ជាស្នូលក្នុងការតភ្ជាប់ការធ្វើដំណើររបស់ទេសចរប្រទេសទី៣ មកកាន់គោលដៅទេសចរណ៍កម្ពុជាផងដែរ។
ស្ថិតិទេសចរកូរ៉េបច្ចុប្បន្ន មានចំនួនតិចនៅឡើយ បើប្រៀបធៀបនឹងអត្រាទេសចរកូរ៉េ ចេញក្រៅប្រទេស និងមកទស្សនាតំបន់អាស៊ាន។ កម្ពុជា នៅមានឧបសគ្គក្នុងការទាក់ទាញទេសចរកូរ៉េ ពិសេស នៅតំបន់ឆ្នេរ និងតំបន់អេកូធម្មជាតិខ្លះនូវផលិតផលទាក់ទាញជាំច្រើនដូចជា សណ្ឋាគារ ភោជនីយដ្ឋាន កន្លែងកម្សាន្តរាត្រី ហាងលក់វត្ថុអនុស្សាវរីយ៍ និងរមណីយដ្ឋានទេសចរណ៍មួយចំនួនមិនទាន់រៀបចំឲ្យមានភាពរស់រវើក និងទាក់ទាញ សមត្ថភាពមគ្គុទ្ទេសក៍និយាយភាសាកូរ៉េ នៅមានកម្រិត ដែលជារួម ផលិតផល និងសេវាកម្ម និងសេវាទេសចរណ៍កម្ពុជា នៅមិនទាន់ផ្គត់ផ្គង់បានដល់តម្រូវការ នៃចំណែកទីផ្សារប្រណិតៗនៅឡើយ។ ដូចនេះយើងត្រូវរៀបចំបំពេញបន្ថែមនូវចំណុចខ្វះខាតទាំងនោះ សំដៅទាក់ទាញភ្ញៀវពីទីផ្សារខាងលើបន្ថែម។
នៅក្នុងរយៈពេល៥ខែ ដើមឆ្នាំ២០១៥ ទេសចរកូរ៉េថយចុះ៤.៩% ធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាក្នុងឆ្នាំ២០១៤ ហើយបញ្ហា នៃការធ្លាក់ចុះនេះ គឺបណ្ដាលមកពីការរីករាលដាល នៃបញ្ហាជំងឺ Middle East respiratory syndrome (MERS) វិបត្តិនយោបាយផ្ទៃក្នុងរដ្ឋាភិបាលកូរ៉េដែលបានធ្វើឲ្យប៉ះពាល់ដល់វិស័យទេសចរណ៍ទាំងមូល ដូចជា នៅដើមឆ្នាំ២០១៥នេះ ការឆ្លាក់ចុះ Inbound Tours ដល់ទៅ ៦០% និង Outbound Tours ធ្លាក់ចុះ៤០% ព្រមទាំងទេសចរណ៍ក្នុងស្រុកធ្លាក់ចុះ៣០%។
និន្នាការធ្វើដំណើរទេសចរណ៍របស់ប្រទេសកូរ៉េ ងាកទៅរកបណ្ដាប្រទេសដែលមិនយកទិដ្ឋាការចូល សម្រាប់រយៈពេល១៥ថ្ងៃ នៃការទស្សនា ដូចជាប្រទេសថៃ ឡាវ ឥណ្ឌូនេស៊ី ហ្វីលីពីន សិង្ហបុរី និងវៀតណាមជាដើម។ ប៉ុន្តែនៅប្រទេសមីយ៉ានម៉ា ទើបតែមានចំនួនតិចតួចប៉ុណ្ណោះ ទោះបីជាប្រទេសនេះ មានការបើកទូលាយនូវឱកាសវិនិយោគក៏ដោយ។
ដូច្នេះ មូលហេតុ នៃបញ្ហាខាងលើ បានធ្វើទេសចរណ៍កូរ៉េមកកម្ពុជា មានការធ្លាក់ចុះនៅដើមឆ្នាំ២០១៥ គួបផ្សំនឹងបញ្ហាមួយចំនួននៅកម្ពុជាដូចជា ការកាត់បន្ថយរបាំង មិនចាំបាច់នៅតាមច្រកទ្វារអន្តរជាតិនានា ដើម្បីសម្រួលការធ្វើដំណើររបស់ទេសចរនៅមិនទាន់រលូន។
ទោះជាយ៉ាងណាក្តី ក៏ទេសចរណ៍កូរ៉េ នៅតែបន្តចូលមកទស្សនាកម្ពុជាដែលជាគោលដៅទេសចរណ៍លំដាប់ទី៣ ក្នុងតំបន់ បន្ទាប់ពីថៃ ពិសេសកម្ពុជា មានការតភ្ជាប់ជើងហោះហើរផ្លូវអាកាសចំនួន៧ជើង ក្នុង១ថ្ងៃ គឺខេត្តសៀមរាបចំនួន៥ជើង (Korean Air 2ជើង Asiana Ari 1 ជើង Skywing 1ជើង និង Busan Air 1ជើង) និងភ្នំពេញចំនួន២ជើង (Korean Air 1ជើង និង Asiana Air 1ជើង)។
ទោះបីជាទេសចរណ៍កូរ៉េមកកម្ពុជាមានការធ្លាក់ចុះក្នុងរយៈពេលបច្ចុប្បន្នក្ដី ក៏កូរ៉េនៅតែជាទីផ្សារគោលដៅដ៏សំខាន់សម្រាប់កម្ពុជា។ នៅឆ្នាំ២០២០ កម្ពុជា សង្ឃឹមថានឹងទទួលបានទេសចរណ៍កូរ៉េចំនួនជិត១លាននាក់៕
Source: Kampuchea Thmey Daily
0 Comments