បន្ទាយមានជ័យ ៖ ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា និង ព្រះរាជាណាចក្រថៃ បានចុះហត្ថលេខារួមគ្នាបើកឲ្យមានការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែកឆ្លងកាត់ប្រទេសទាំងពីរជាប្រវត្តិសាស្ត្រ។ ពិធីនេះត្រូវបានធ្វើឡើងក្រោមអធិបតីភាពរបស់សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីកម្ពុជា និង លោក ប្រាយុទ្ធ ចាន់អូចា នាយករដ្ឋមន្ត្រីថៃ នាព្រឹកថ្ងៃទី ២២ ខែមេសានេះ។
ពិធីចុះហត្ថលេខាត្រូវបានធ្វើឡើងដោយរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន នៃប្រទេសទាំងពីរ នៅស្ថានីយរថភ្លើងខ្លងលឹក ប្រទេសថៃ។ ជាមួយនឹងការចុះហត្ថ លេខាបើកឲ្យមានការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែកឆ្លងកាត់ប្រទេសទាំងពីរជាប្រវត្តិសាស្ត្រ។ ក៏មានពិធីប្រគល់រថភ្លើងចំនួនមួយគ្រឿងដោយមានទូចំនួន៤ ដល់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ពីសំណាក់នាយករដ្ឋមន្ត្រីថៃផងដែរ។
សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃកម្ពុជា បានថ្លែងថា រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា មានចក្ខុវិស័យ និងផែនការច្បាស់លាស់ នៅក្នុងការអភិវឌ្ឍ និងស្ដារឡើងវិញនូវផ្លូវដែករបស់ខ្លួន។
សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានថ្លែងអំណរគុណដល់លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រីថៃព្រមទាំងថ្លែងអំណរគុណដល់ រដ្ឋមន្ដ្រីដឹកជញ្ជូនថៃ និងសហការី ដែលបានជួយជំរុញកិច្ចព្រមព្រៀង រហូតមានការចុះហត្ថលេខានៅថ្ងៃនេះ។ សម្ដេចសង្ឃឹមថា កិច្ចសហប្រតិបត្តិការរវាងប្រទេសទាំងពីរ លើវិស័យដឹកជញ្ជូន នឹងបន្ដជោគជ័យនៅអាណត្តិក្រោយៗទៀត។
ប្រមុខនៃរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានចាត់ទុកថា កិច្ចព្រមព្រៀងសហប្រតិបត្តិការរួមគ្នាស្តីពីការដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែកឆ្លងកាត់ព្រំដែននេះនិងការតភ្ជាប់ផ្លូវដែកនៅព្រំដែនសាជាថ្មីក្រោយពីការកាត់ផ្តាច់នៅឆ្នាំ១៩៧៤ នេះ ពិតជាំនាំមកនូវកាលានុវត្តភាពសម្រាប់វិស័យដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែក ដែលមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនទំនិញប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព មានតម្លៃថោក និងមានសុវត្ថិភាពខ្ពស់ រួមចំណែកក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសទាំងពីរ កម្ពុជា-ថៃ ជាពិសេសការតភ្ជាប់ទៅតំបន់អាស៊ាន និងមហា អនុតំបន់ទន្លេមេគង្គ។
សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានបញ្ជាក់ថា «សម្រាប់ផ្លូវដែក ភ្នំពេញ-ប៉ោយប៉ែត ព្រំដែនកម្ពុជា-ថៃ ដែលមានប្រវែង៣៨៦គីឡូម៉ែត្រ ក៏ត្រូវបានរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ស្តាររួចឡើងវិញហើយដែរ។ ថ្វីដ្បិតតែមិនទាន់មានលក្ខណៈស្តង់ដារទំនើប ប៉ុន្តែរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាមានចក្ខុវិស័យ និងផែនការច្បាស់លាស់ ក្នុងការអភិវឌ្ឍផ្លូវដែក ឲ្យមានការដឹកជញ្ជូនបានទូលំទូលាយ ពិសេសធ្វើឲ្យប្រព័ន្ធផ្លូវដែកកម្ពុជា ក្លាយទៅជាប្រព័ន្ធផ្លូវដែកពេញនិយមពីសំណាក់ប្រជាជន ក្នុងការធ្វើដំណើរ និងដឹកជញ្ជូននៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា»។
នៅក្នុងពិធីនោះ ក៏មានពិធីប្រគល់រថភ្លើងចំនួនមួយគ្រឿងដោយមានទូចំនួន៤ ដល់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ពីសំណាក់នាយករដ្ឋមន្ត្រីថៃផងដែរ។ រថភ្លើងដែលជាអំណោយរបស់ថៃនេះជាប់ជាមួយទូអ្នកដំណើរចំនួន៤ ដែលអាចផ្ទុកអ្នកដំណើរបានដល់ ៨០នាក់ក្នុងទូនីមួយៗ។ រថភ្លើងដឹកអ្នកដំណើរ DMU (Diesel Multiple Unit) ផលិតដោយក្រុមហ៊ុន Hitachi របស់ជប៉ុន។
គួរបញ្ជាក់ថា ផ្លូវដែកភាគជើង ភ្នំពេញ- បាត់ដំបង-ប៉ោយប៉ែតព្រំ ដែនកម្ពុជា-ថៃមានប្រវែង ៣៨៦ គីឡូម៉ែត្រត្រូវបានសាងសង់ឡើងនៅក្នុងសម័យអាណានិគមបារាំង ផ្លូវដែកភ្នំពេញ-ពោធិ៍សាត់ សាងសង់ពីឆ្នាំ១៩២៩ដល់១៩៣១ប្រវែង១៦៦គ.ម។ ផ្លូវដែកពីពោធិ៍សាត់-មង្គលបូរីសាងសង់ពីឆ្នាំ ១៩៣១ ដល់ ១៩៣៣ ប្រវែង ១៦៤ គ.ម និងផ្លូវដែកពី មង្គលបូរី-ប៉ោយប៉ែតសាងសង់ពីឆ្នាំ១៩៣៣ដល់១៩៤២ ប្រវែង ៥៥,០៥គ.ម ។ កំណាត់ផ្លូវដែកមកកាន់ក្រុងប៉ោយប៉ែតត្រូវបានកាត់ផ្តាច់ក្នុងពេលកម្ពុជាធ្លាក់ក្នុងអន្លង់ភ្លើង សង្គ្រាមនាឆ្នាំ ១៩៧០ ។ ផ្លូវដែកមួយខ្សែនេះត្រូវបានស្តារឡើងវិញជាបន្តបន្ទាប់ រហូតរួចរាល់ជាស្ថាពរ និងដាក់ឲ្យដំណើរការឡើងវិញកាលពីខែ មេសា ឆ្នាំ ២០១៨ មុនពេលចូលឆ្នាំថ្មីដោយចំណាយថវិកាជិត ៨៤ លានដុល្លារអាមេរិក៕
Source: Kampuchea Thmey Daily
0 Comments