Ad Code

បើ​គ្រូ​ប្រឹង​បង្រៀន​ទាល់តែ​សិស្ស ប្រឹង​រៀន​ដែរ​ ទើប​មាន​គុណភាព

ការ​បង្រៀន​និង​រៀន​គឺ​វា​ជា​ការ​ទាក់ទង​គ្នា ទៅវិញទៅមក​រវាង​គ្រូ​នឹង​សិស្ស​តាមរយៈ​េ​ម រៀន។ បានសេចក្តីថា គ្រូ​ជា​អ្នក​បង្រៀន​ឬ​ពន្យល់​បង្ហាញ និង​បង្ហើប​ប្រាប់​សិស្ស ឯ​សិស្ស​ជា​អ្នកទទួល​តាម ទាន់​នូវ​បំណង​របស់​គ្រូ ទាំង​ខ្លឹមសារ​មេរៀន និង ទាំងគ្រប់​គន្លឹះ​នៃ​ការ​ស្រាយ​បំភ្លឺ​លំ​ហាត់​។ ប៉ុន្តែ ទន្ទឹមនេះ គេ​តែង​និយាយថា បើ​ប្រឹង​បង្រៀន​តែ ខាង​គ្រូ ចំណែកឯ​សិស្ស​វិញ​មិនបាន​យកចិត្ត​ទុក ដាក់​ក្នុង​ការរៀន​នោះ ក៏​មិនបាន​ទទួលលទ្ធផល ល្អ​ដែរ ពោលគឺ​វត្ថុបំណង​ដែល​ហៅថា គុណភាព នឹង​ឃ្លាតឆ្ងាយ​ហៅ​មិនឮ​នោះឡើយ​។​

ការពិត​ការបង្រៀន​និង​រៀន​មាន​ទិសដៅ​ឬ ជា​វត្ថុបំណង​ដ៏​ធំ​នោះ គឺ​សិស្ស​មានគុណ​ភាព​។ បានសេចក្តីថា គ្រូ​ជា​អ្នក​បង្រៀន​តែងមាន​គោល បំណង​ឲ្យ​សិស្ស​មានគុណ​ភាព​ក្នុងការ សិក្សា​។ ដោយឡែក​សម្រាប់​សិស្ស​វិញ​ដែល បាន​ចំណាយ​ពេលវេលា​របស់ខ្លួន​ក្នុង​ការរៀន តាម​ថ្នាក់រៀន​រាល់​ថ្ងៃនោះ ក៏មាន​បំណង​ចង់ ឲ្យ​ខ្លួន​មាន​សមត្ថភាព​និង​មានគុណ​ភាព នៃ​ការសិក្សា​ពិតប្រាកដ។ ព្រោះ​សមត្ថភាព​និង គុណភាព​នេះហើយ​ដែល​ជាម​ធ្យា​បាយ​ប្រកប ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​បំផុត​ក្នុងការ​លើកស្ទួយ​កិត្តិ យស​និង​កេរ្តិ៍ឈ្មោះ​របស់ខ្លួន​ក្នុងការ​បាន​ឡើង ថ្នាក់ និង​ការប្រឡង​ជាប់​ព្រមទាំង​បានការ​ងារ ធ្វើ​សម្រាប់​ចិញ្ចឹមជីវិត​ទៀតផង។

យើង​សង្កេតឃើញថា ដើម្បី​គុណភាព​នេះ ត្រូវ​ប្រព្រឹត្តឡើង​ដោយ​កត្តា​ពីរ​យ៉ាង​គឺ​៖ ទី​១-​ការខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​បង្រៀន​របស់​គ្រូ និង​ទី​២-​គឺ​ការ ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​រៀនសូត្រ​របស់​សិស្ស​ប្រកប ដោយ​ការយកចិត្តទុកដាក់​ខ្ពស់​។ កត្តា​២​យ៉ាង នេះហើយ​ដែល​គេ​ហៅថា លើក​ព្រម ដាក់​ព្រម ជាមួយគ្នា ឬ​បើ​និយាយ​យ៉ាងខ្លី​ថា​៖ គ្រូ​ក៏​ចង់ បង្រៀន​និង​សិស្ស​ក៏​ចង់​រៀន​។ ក្នុង​គោលបំណង ដែល​ចេញពី​ការចង់​ដូចគ្នា​នេះហើយ ទើប​ការ បង្រៀន​និង​ការរៀន​បាន​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធ ភាព​។​

ជាការ​ពិតណាស់ ទាំង​ការបង្រៀន​និង​ទាំង ការរៀន សុទ្ធតែ​ប្រើប្រាស់​ដោយ​សតិអារម្មណ៍ ដូចគ្នា ពោលគឺ​មិនមែនជា​ការបញ្ចូល​ឬ​បំពេញ ដូច​ការ​ដួស​ទឹក​ចាក់​បំពេញ​ពាង​នោះទេ​។ មាន ន័យ​ថា គ្រូ​មិន​មែនមាន​តួនាទី​ដូចជា​អ្នក​ដួស ទឹក​ចាក់​ពាង ហើយ​ខួរក្បាល​សិស្ស​ក៏​មិនមែន ជា​ពាងទឹក​នោះឡើយ​។ ត្បិត​ការបង្រៀន​របស់ គ្រូ​តែង​ទាមទារ​ឲ្យ​អារម្មណ៍​របស់​សិស្ស​តាម ដាន​និង​ត្រងត្រាប់​ប្រកបដោយ​ការ​ត្រិះរិះ​ទើប បាន​យល់ច្បាស់ ព្រមទាំង​បាន​ចេះ​ចាំ​នូវ​ខ្លឹម សារ​មេរៀន​។ ផ្ទុយទៅវិញ បើ​គ្រូ​ខំប្រឹង​បង្រៀន ប្រាវៗ កោ​កៗ ដែលជា​ការយកចិត្តទុកដាក់​តែ លើ​ខ្លួនឯង​ដោយ​មិនបាន​តាមដាន​សិស្ស​ទេ នោះ ឈ្មោះថា ជាការ​ចាក់​បង្ហូរ​តែ​ទ្រឹស្តី​រូៗ ដូច ការចាក់​ទឹក​ដាក់​ក្បាល​ទា ដោយ​សិស្ស​ចាប់​មិន ទាន់ ឬ​សិស្ស​មិន​យល់​នោះ ប្រាកដជា​សិស្ស ត្រូវ​ចំណាយពេល​ឥតប្រយោជន៍​ជាមិនខាន​។ បានសេចក្តីថា ខួរក្បាល​សិស្ស​មិនបាន​ផ្តោត​ចំ លើ​ការ​ខំប្រឹង​បង្រៀន​របស់​គ្រូ​នោះទេ​។ ព្រោះ នៅពេលដែល​សិស្ស​មិន​យល់​ឬ​ឋិត​ក្នុង​ភាព ងងឹត​នោះ សតិអារម្មណ៍​របស់​សិ​ស្ស​ពិតជា​ហោះ ហើរ​ទៅ​ឆ្ងាយ​មហា​ែ​សន​ឆ្ងាយ​។ ត្រង់​ហ្នឹងហើយ ដែល​គេ​និយាយថា គ្រូ​ប្រឹង​បង្រៀន​តែម្នាក់ឯង ដោយ​សិស្ស​មិនបាន​ខំប្រឹង​រៀន​នោះទេ​។

ប្រការ​ម្យ៉ាងទៀត​ផ្ទុយ​ពី​សកម្មភាព​ខាងលើ គឺ​សិស្ស​ចង់​រៀន​ឬ​សិស្ស​ខំប្រឹង​រៀន ប៉ុន្តែ​បែរជា គ្រូ​មិន​ខំប្រឹង​បង្រៀន​ទេនោះ ក៏​មិនបាន​ផល​ល្អ នោះដែរ​។ គេ​តែង​និយាយថា គ្រូបង្រៀន​មាន ជំងឺ​សតិអារម្មណ៍ គឺ​គាត់​មក​បង្រៀន​សិស្ស​តាម បែប​ចិត្ត​មិន​ចង់ ឬ​គាត់​មានការ​ខ្ជិលច្រអូស​ផ្សំ ផង​នោះ ដោយ​គ្រាន់តែ​ប្រព្រឹត្ត​ទៅយក​រួច​តែ ខ្លួន​ហៅថា គ្រវីសគ្រវាស​នោះ ក៏​ការសិក្សា របស់​សិស្ស​ពុំបាន​ផល​ល្អ​នោះដែរ​។ ព្រោះ​គេ តែង​និយាយថា សិស្ស​ចេះ​ពី​គ្រូ តែបើ​គ្រូ​គិតថា បើ​បង្រៀន​យកលុយ​ទើប​ខំប្រឹង​បង្រៀន​នោះ ប្រាកដជា​យ៉ាប់​បំផុត​ក្នុងតួនាទី​ជា​គ្រូបង្រៀន​។​

សរុបសេចក្តី​មក ដើម្បី​គុណភាព គឺ​ទាំង​គុណ ភាព​នៃ​ការបង្រៀន​ផង និង​ទាំង​គុណភាព​នៃ ការរៀន​របស់​សិស្ស​ផង ទើបបាន​សម្រេច​លទ្ធ ផល​ល្អ ហៅថា សិស្ស​មានគុណ​ភាព​ប្រកបដោយ​សមត្ថភាព​និង​ប្រសិទ្ធភាព​ស្របតាម​ចក្ខុវិស័យ នៃ​សាលារៀន​៕

លី ហាក់​សេង​

Post a Comment

0 Comments

Close Menu