Ad Code

ប្រវត្តិ​ទាក់ទង​និង​ពិធី សែន​ក្រុង​ពលី

ភ្នំពេញ ៖ ពាក្យ​ថា ពលី ក្នុង​វចនានុក្រម​សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ទំព័រ ៧៣៩ ប្រែ​ថា ការបូជា​, សួយ​អាករ​, ពន្ធដារ​, ដ​ង្វា​យ​, សំណែន​, ការសង្គ្រោះ ចំណែក​បុណ្យ ។

​    ​នៅក្នុង​គម្ពី​ព្រះ​ត្រៃបិដក ព្រះ​សូត្រ ភាគ​ទី ៤៤ ទំព័រ ៨៩ ក្នុង​ម​ណ្ឌ​រាជ វគ្គ​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ​សម្តែង​ចំពោះ អ​នា​ប​ណ្ឌិ​ក​សេដ្ឋី អំពី​ការ​កាន់​យក​នូវ​ភោគៈ​ទាំងឡាយ​៥ គឺ ÷

​    ​១. អ្នកមាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ តែង​ចិញ្ចឹម​ខ្លួន និង​ក្រុមគ្រួសារ​គឺ មាតាបិតា បុត្រ​ធីតា ទាសក​ម្មការ ឲ្យ​ជា​សុខ​ទៅបាន ។

​    ​២. អ្នកមាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ អាច​ចង​មិត្រ​មេត្រី និង​អ្នក​ក្បែរ​ខាង​បាន​តាម​ត្រូវការ ។

​    ​៣. អ្នកមាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ អាច​បំបាត់​ភ័យ​អន្តរាយ ឧ​ប​ទ្រព្យ​ចង្រៃ​ដែល កើត​អំពី​ហេតុ​ផ្សេងៗ​បាន ។

​    ​៤. អ្នកមាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ​អាចធ្វើ​នូវ​ពលិកម្ម ៥ ប្រការ​គឺ ÷

​    ​ក​- ញាតិពលី = ការសង្គ្រោះ​ញាតិ​

​    ​ខ​- អតិថិពលី = ការទទួល​ភ្ញៀវ

​    ​គ​- បុព្វបេតពលី = ការធ្វើ​បុណ្យ​ឧទ្ទិស​ផល  ជូន​ដល់​បុព្វបុរស   ដែល​ចែក​ឋាន ទៅហើយ ។​

​    ​ឃ​- រាជពលី = ការបង់​ពន្ធដារ សួយសារអាករ ជា​ប្រយោជន៍​ប្រទេសជាតិ ។

​    ​ង​- ទេវ​ពលី = ការធ្វើ​បុណ្យ​ឧទ្ទិស​ផល​ទេវតា ។​

​    ​៥. អ្នកមាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ អាច​បរិច្ចាក​ទ្រព្យ​របស់ខ្លួន ឲ្យ​ជា​ទាន​ដល់​សមណព្រាហ្មណ៍ អ្នកប្រព្រឹត្ត​ត្រឹមត្រូវ​បាន​តាម​ប្រាថ្នា​ឬក៏​អាច​ក៏​សាង​សាលាឆទាន​ជា​សាធារណៈ ឬ កុដិ វិហារ សាលា ជា​សង្ឃទាន ប្រគេន​សង្ឃ អ្នក​ប្រកប​កិច្ច​ក្នុង​ព្រះពុទ្ធសាសនា ឬ សាងសាលា​រៀន ប​ន្ទីរ​ពេទ្យ ទំនុកបំរុង​ការរៀនសូត្រ ទំនុកបំរុង​ខាង​ការព្យាបាល​គេ បាន​ដោយ​សេរី និង​តាម​សេចក្តីត្រូវការ ។

​    ​វណ្ណគតិ រឿង​នារាយណ៍​ទ​សាវតារ បាន​បញ្ជាក់ថា កាល​គ្រា​កូរទឹក​ថ្នាំ អម្រឹត អសុរ​ចាញ់កល​ទេវតា មិនបាន​ផឹកទឹក​អម្រឹត​វេលា​ច្បាំង​គ្នា ទើប​អសុរ​ជា​អ្នកចាញ់​ជា​ដរាប ។ ក្រុង​ពលី ជា​ចៅ​ប្រ​ហ​លាទ បាន​ឃប់ឃិត​នឹង​អសុរ​ដទៃៗ​ទៅ​អង្វរ​ព្រា​ហ្ម​ឫស្សី ឲ្យ​ជប់​ជីវិត​ពួកខ្លួន​មកវិញ​ដូចដើម ហើយ​លើកទ័ព​ទៅ​រុករាន​ស្ថាន​ព្រះឥន្ទ្រ ពេលនោះ ព្រះ​វ​ជ្រី​ទើប​សុំ​ឲ្យ​ព្រះព្រហ្ម​ស្ប​តិ៍​មកជួយ តែ​ត្រឡប់​ជា​បានទទួល​សេចក្តីណែនាំ​ឲ្យ​ទៅ​ចំណុះ​ព្រះ​វិស្ណុ ពួក​ទេពនិករ​នាំគ្នា​រត់​ពី​បុរី​អស់ អសុរ​យក​បុរី​បាន ក្រុង​ពលី​ក៏​តាំងខ្លួន​ជា​ព្រះរាជា​គ្រប់គ្រង​ត្រៃភព ។

​    ​ព្រះ​សក្កទេវរាជ និង​ពួក​ទេពនិករ ទៅ​គាល់​ក​ស្សប​មុនី ដ៏​ជា​ប្រជាប​តិ និង​នាង      អ​ធិ​តិ​វិ​សុ​ទ្ធី​ទេព មាតា​ព្រះ​ប្រជាប​តី ទើប​ឲ្យ​ព្រះ​ទេវី​សូត្រ​ដំបូង      ស​ង្រួ​ង​ដល់​ព្រះ​វិស្ណុៗ​- ទ្រាំ​មិនបាន​ក៏​អវតា​ចុះមក​កើតជា​ឱរស​របស់​ព្រះ​នាង នាម​ថា វា​មនៈ  (​មនុស្ស​តឿ​) តែមាន​ប្រាជ្ញា ចូលចិត្ត​សិក្សា​ចំណេះវិជ្ជា ។   វា​មនៈ ទៅធ្វើ​ពិធី​នៅ​ឆ្នេរទន្លេ ន​ម៌​ទា ក្រុង​ពលី​ពេញចិត្ត​ទើប​ប្រកាសប្រាប់​វា​មនៈ​ថា ចូលចិត្ត​អ្វី​សុំ​មក​ចុះ យើង​ឲ្យ​ទាំងអស់ ។ ពេលនោះ វា​មនៈ ជា​ព្រា​ហ្ម​តឿ សុំ​ផែនដី​ប្រវែង ៣​ជំហាន ប៉ុណ្ណោះ ព្រះ​សុក្រ​ជា        អាចារ្យ​បានទូល​ទាស់​ថា កុំ​ឲ្យ​ទី​ដី​ដល់​ព្រា​ហ្ម​ឲ្យ​សោះ តែ​ខំ​ឲ្យ​នឹង​កើត​ក្តៅក្រហាយ តែ​ក្រុង​ពលី បាន​លាន់​វាចា​ថា​ឲ្យ​ហើយ ក៏​តោង​តែ​ឲ្យ​តាម​ពាក្យ​សត្យ ទើប​ច្រូច​ទឹក​ដាក់ បាតដៃ​ព្រា​ហ្ម​តឿ ព្រះ​សុក្រ​ព្យាយាម​ទទឹង​ទាស់ បាន​បំ​លែង​ខ្លូន​ចូលទៅ​ចុក​ចំពួយ​ក​ណ្ឌី  ទឹកៗ​-​ក៏​មិន​ហូរ​ចេញមក​, វា​មនៈ ដឹង​ជាមុន​ហើយ ទើប​យក​ដើម​ស្បូវ​ទៅ​ចាក់​ចំពួយ​កុណ្ឌី ក៏ត្រូវ​ភ្នែក​ព្រះ​សុក្រៗ​-​ក៏​រត់​ប៉ើង​ចេញមក ទឹក​ក៏​ហូរ​ចេញមក​បាន ស្រេច​ហើយ​ទើប​ឈាន ជំហាន​យក​ដី ជំហាន​ទី​១ កន្លង ផុត​សុរ​ភព (​ទេវលោក​) ទាំងមូល​, ជំហាន​ទី​២ ផុត​អស់​មនុ​ស្សភាព​, ជំហាន​ទី ៣ ជាន់​លើ​ក្បាល​ក្រុង​ពលី​, ហើយ​ជាន់​សង្កត់​លិចទៅ​ដល់​ឋាន​បាតាល លំដាប់​នោះ​ព្រះ​នារាយណ៍ ក៏​ប្រគល់​សុរ​ភព (​ឋានសួគ៌​) ឲ្យ​ទៅ​ពួក​ទេវតា​វិញ ឲ្យ​ពួក​អសុរ​ទាំង​ប៉ុន្មាន ទៅ​នៅឯ​បាតាល​មកដល់​សព្វថ្ងៃនេះ ។


​ប្រ​ហ​លាទ​ដឹងថា ចៅ​ត្រូវ​និរទេស​ទៅ​នៅឯ​បាតាល ក៏​អាណិត​ទើប​ចុះ ទៅ​ដាស់តឿន ឲ្យ​សូត្រមន្ត​ធ្វើ​ពិធី​យញ្ញ​សរសើរ​ព្រះ​ហិរិ និង ព្រះ​ស្រី (​គឺ​ព្រះ  ល​ក្សី​), ព្រះ​ស្រី​អាណិត ក៏​អង្វរ​ព្រះ​ស្មា​មី សូម​ឲ្យ​លើកលែងទោស​ក្រុង​ពលី ទើប​ព្រះ​វិស្ណុ​ប្រើ​ចក្រ ទៅតាម​ក្រុង​ពលី​មក​អំពី​បាតាល ទ្រង់​កំណត់​ឲ្យ​នៅ   ត្រឹម​ដែន​សុ​កល ។ ព្រះ​វិស្ណុ ទ្រង់​ត្រាស់​ថា បើ​ក្រុង​ពលី ធ្វើ​ល្អ​តទៅ​នឹង​បាន ឡើងទៅ​គ្រប់គ្រង​ឋានសួគ៌​ដូចដើម​វិញ ។ (​អាស្រ័យ​ហេតុដែល​ក្រុង​ពលី ធ្លាប់​គ្រប់គ្រង​លោក​ម្តងមកហើយៗ​-​បាន​ដំណឹង​ថាបើ​ប្រព្រឹត្ត​ល្អ​នឹង​បាន​ទៅគ្រប់​គ្រង​លោក​ម្តងទៀត​នា​អនាគត​ទើប​មាន​មនុស្សនិយម​បូជា​ក្រុង​ពលី​ដល់​សព្វថ្ងៃនេះ ប្រហែលជា​ដោយ​រអា​ស្នាដៃ​ដែល​គាត់​ធ្លាប់ធ្វើ​ពីមុន​គេ ) ។



​ក្នុង​រឿង​សែន​ក្រុង​ពលី ខ្មែរ​យើង​មាន​ដំណាល​រឿង សៀវភៅ​បោះ​ពុ​ម្ភ របស់​ពុទ្ធសាសនបណ្ឌិត្យ​ឆ្នាំ គ​.​ស ២៥០៩ មាន​និទាន​ក្នុង​គម្ពីរ​សព្វ​សូត្រ​ថា ក្នុង​គ្រា​លង្វែក​សាសនា ព្រះសមណគោតម​បរម​ពោធិសត្វ​ជា​ម្ចាស់​នៃ​យើង អន្ទោល​យកកំណើត​ជា​ស្តេច​ស្វា​ខ្មៅ ឯ​ស្តេច​ក្រុង​ពលី​កើតជា​ស្តេច​ស្វា​.​ស នៅ​ទី​សមុទ្រ​ម្ខាង​ម្នាក់ ។ ពួក​ស្វា​ទាំងពីរ​កង​នេះ​មិនត្រូវ​ធាតុ​គ្នា​ទេ នៅពេល​វា​ដើរទៅ​រកស៊ី​ជួបគ្នា តែងតែ​ប្រខាំ​យកឈ្នះ​ចាញ់ ស៊ូស្លាប់​តែ​រៀងៗ​ខ្លួន ។ ហ្វូង​ស្វា​ខ្មៅ ក៏​លើកគ្នា​ទៅប្តឹង​ព្រះ​ពោធិសត្វ​ជា​ចៅហ្វាយនាយ សូម​ឲ្យ​ជម្រះ ចែក​ព្រៃ​គ្នា​រកស៊ី ព្រោះ​ហ្វូង​ស្វា​.​ស កាច​ព្រហើន​ណាស់ ចេះតែ​រុករាន​ទន្ទ្រានទី ហើយ​បង្ករ​ហេតុ​ឈ្លោះប្រកែក​ខាំ​គ្នា​ស្លាប់​អន្តរាយ ព្រាត់ប្រាស់​កូនចៅ​តូចតាច មិនដែល​ដាច់ ។



​ពោធិសត្វ​សួរថា តើ​ពួក​ស្វា​.​ស មាន​នាយ​កើយ​ត្រួតត្រា​ដែរឬទេ​? ។ ស្វា​.​ស ទាំងអស់​ជម្រាប​ថា គ្រាន់តែ​ឮ​គេ​ថា​មាន តែ​ពុំដែល​ប្រទះឃើញ​ស្វា​.​ស ជាធំ​នោះទេ ។ ពោធិសត្វ​ព្រម​ទទួល​បណ្តឹង ហើយ​ប្រាប់​ពួក ស្វា​ខ្មៅ​ជា​បរិស័ទ​របស់ខ្លួន​ថា ចាំ​យើង​ទៅ​ជម្រះ​វិបត្តិ​នេះ​ឲ្យ ។ លោក​ក៏​អ​ធិ​- ដ្ឋា​ន​បារមី​ដែល​កសាង​ថា : «​សូម​អាត្មាអញ​ហោះ​រួច ក្នុងឱកាស​នេះ​ចុះ !» លុះ​ធ្វើ​ដូច្នេះហើយ ក៏​ហោះ​ទៅតាម​ដូច​ប្រាថ្នា​មែន ។ ពួក​ស្វា​.​ស ទាំង​ប៉ុន្មាន ឃើញ​លោក​ក៏​ភ័យ​ផ្អើល ចែកផ្លូវ​គ្នា​រត់​ប្រសាច ខ្លះរ​ត់ទៅ​ទូល​ស្តេច​ស្វា​.​ស ជា​ចៅហ្វាយនាយ​ថា មាន​ស្វា​ខ្មៅ​មួយ​ធំ​ណាស់ មិនដឹង​មកពីណា មាន​ឬ​ទ្ធា​នុ​ភាព​ពូកែ ចេះ​ហោះហើរ ដើរ​លើ​អាកា​សបាន ឥឡូវ​មក​ចុះ​នៅ​កណ្តាល​ហ្វូង​ស្វា​.​សៗ​-​ទាំង​ប៉ុន្មាន ប្រហែលជា​ចុះចូល​គេ​អស់​ហើយក៏​មិនដឹង ? ។ ស្តេច ស្វា​.​ស ឮ​ដូច្នោះ​ក្រែ​វ​ក្រោធ លោក​ហក់​ក្អេងក្អាង​កាង​ក្រទា​ឡើង​ថា «​ទីនេះ មានតែ​អង្គ​អញ​ជាធំ ចុះ​មាន​អាណា​ក៏​កាច​ហ៊ាន​ម្ល៉េះ ! អាង​វា​ចេះ​ហោះហើរ​បាន មក​សង្កត់សង្កិន​យក​ពល​អញ​តាម​អំពើ​ចិត្ត​»   ស្តេច​ស្វា​.​ស កំពុង​ក្រែ​វ​ក្រោធ​ដូច្នោះ ទទួល​ស្វា​ជា​បម្រើ​ពោធិសាត់​ទៅដល់​ទូល​ថា       «​ស្តេច​ស្វា​ខ្មៅ នៅ​ទី​ព្រៃ​សមុទ្រ​ម្ខាង​ឯណោះ សុំចូល​មកជួប​ស្តេច​ស្វា​.​ស ដោយ​ការ​ស្លូតត្រង់​ទេ កុំ​ឲ្យ​ស្វា​.​ស ចាប់ទោស​អូស​ដំណើរ​» ។ លុះ​ឮ​ស្វា​បម្រើ​ទូល​សេចក្តី​សព្វគ្រប់​ហើយ ស្តេច​ស្វា​.​ស តប​ថា «​បើដូច្នោះ​ទេ​ឲ្យ​ស្តេច​ចូលមក​ចុះ !» ។ ស្តេច​ស្វា​.​ស ឲ្យ​ទៅ​អញ្ជើញ​ពោធិសត្វ​ចូលមក ហើយក៏​ធ្វើ​គារវកិច្ច​គ្នា​ទៅវិញទៅមក​តាមរបៀប ភាពជា​សត្វ ។



​ពោធិសត្វ​និយាយថា «​អ្នក​អើយ​! ខ្ញុំ​ឮ​គេ​ហៅ​ឈ្មោះ​អ្នក​ពិ​រោះ​ក្រអួន​ទៅដល់​ខ្ញុំ​ជា​ញឹកញយ​ណាស់ ថា​អ្នកជា​ស្តេចសត្វ​ចិត្តសប្បុរស​ល្អ មិនដែល​ព្យាបាទ អាឃាត​ចងពៀរ​ចំពោះ​សត្វ​ផង​គ្នា​ឡើយ ។ ខ្ញុំ​ឮ​ល្បី​ដូច្នោះ​ហើយ ទើប​ខ្ញុំ​ខំប្រឹង​ស្វែង​មក​ដើម្បី​ធ្វើជា​មិត្តសំឡាញ់​នឹង​គ្នា ព្រោះ​យើង​ជា​ស្តេច​ដូចគ្នា គ្រាន់​ពេល​មានទុក្ខ​ធុរៈ​អ្វី ជួយ​ការពា​រដោះទុក្ខ​គ្នា  លុះ​ឮ​ពាក្យ​សរសើរ   ស្តេច​ស្វា​.​ស ក៏​ព្រម​ទទួល​ធ្វើជា​មិត្តសំឡាញ់ ។ បន្ទាប់មក ពោធិសត្វ​ក៏​សម្តែង​សេចក្តី​ពី​កល្យាណមិត្ត​ឲ្យ​ស្តាប់ ។ ស្តេច​ស្វា​.​ស ក៏​ទន់​ចិត្ត ចុះសម្រុង តាម​ឱវាទ​ដំបូន្មាន លើក​ពោធិសត្វ​ជា​គ្រូ លែង​រំលោភ​ដីព្រៃ​រកស៊ី​ដូច​មុន ហើយ​ប្រាប់​ពួក​ស្វា​.​ស ឲ្យ​រាប់អាន​ពួក​ស្វា​ខ្មៅ​ដូច​បងប្អូន​បង្កើត​នឹង​គ្នា​។ ស្តេច​ស្វា​.​ស  តាំង​ជាស​ញ្ញា​នឹង​ពោធិសត្វ​ថា   « បើ​សំឡាញ់​ជា​គ្រូ  បាន​ត្រាស់ដឹង​ជា​ពោធិញ្ញាណ​ទៅ​អនាគត នៅឯ​ភ្នែក ក៏​សុំ​កុំ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ផុតពី​សេចក្តី​ទំនុកបម្រុង​គ្នា​ទៅវិញទៅមក​ឡើយ !៕ (នៅមាន​ត​)



ប្រវត្តិ​ទាក់ទង​និង​ពិធី សែន​ក្រុង​ពលី

Post a Comment

0 Comments

Close Menu