Ad Code

ថៃ​បើកចំហ​ដល់​ពាណិជ្ជករ​កម្ពុជា​ក្នុង​ការ​នាំ​យក​ផលិតផល​ទៅ​បង្ហាញ​នៅ​ទីផ្សារ​ថៃ



ភ្នំពេញ ​៖​ ទីភ្នាក់ងារ​ការិយាល័យ​សន្និបាត​ និង​ពិព័រណ៍​ថៃ ​បាន​បើកចំហ​អោយ​ពាណិជ្ជករ​កម្ពុជា​អាច​យក​ផលិតផល ​និង​ទំនិញ​ ដែល​ផលិត​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ទៅ​ចូលរួម​បង្ហាញ​នៅ​ទីផ្សារ​ប្រទេស​ថៃ​ដើម្បី​បង្កើន​ទំនាក់ទំនង​ពាណិជ្ជកម្ម​​ប្រទេស​ទាំងពីរ​ឲ្យ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង​ថែមទៀត។

កញ្ញា កា​ណុ​ផន ដំរង់​គុល ប្រធាន​នាយកដ្ឋាន​ពិព័រណ៍​ថៃ នៃ​ទីភ្នាក់ងារ​ការិយាល័យ​សន្និបាត​និង​ពិព័រណ៍​ថៃ បាន​មានប្រសាសន៍​ក្នុង​សន្និសីទ​មួយ​នៅ​ភ្នំពេញ​ថា ប្រទេស​ថៃ​មើលឃើញថា​កម្ពុជា​កំពុងមាន​សក្ដានុពល​ក្នុងការ​បង្ហាញ​នូវ​ផលិតផល ​និង​ទំនិញ​ដែល​ខ្លួន​បាន​ផលិត​ទៅកាន់​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ ជាពិសេស​ទីផ្សារ​អាស៊ាន ដូចនេះហើយ​ទើប​ចង់អោយ​ពាណិជ្ជករ​កម្ពុជា​ចូលរួម​បង្ហាញ​នូវ​ទំនិញ​របស់ខ្លួន ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​ពាណិជ្ជកម្ម​ថៃ អោយបាន​ច្រើន។

កញ្ញា​បាន​និយាយ​ថា ក្នុង​រយៈពេល​ប្រមាណ​៥​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយនេះ​ យើង​បាន​រៀបចំ​ព្រឹត្តិការណ៍​ពាណិជ្ជកម្ម​ក្នុង​ប្រទេស​ថៃ​ឃើញថា ​កំណើន​អ្នកទស្សនា​និង​អ្នកចូលរួម​បង្ហាញ​ផលិតផល​ពី​កម្ពុជា មាន​កំណើន​ជា​លំដាប់។ ជាក់ស្ដែង​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០១៣ ពី​កម្ពុជា មាន​ចំនួន ៣៣០​នាក់ តែ​ដល់​ឆ្នាំ ២០១៧ មាន​អ្នកចូលរួម​ពី​កម្ពុជា​រហូតដល់​១.៩៤០​នាក់ មាន​កំណើន​ជាង ២៧៤​ភាគរយ។

កញ្ញា​និយាយ​ថា ព្រឹត្តិការណ៍​ពាណិជ្ជកម្ម ដែល​គាំទ្រ​ដោយ​ទីភ្នាក់ងារ​រដ្ឋាភិបាល​ថៃ TCEB គឺជា​ព្រឹត្តិការណ៍​ដែល​ជួយ​ដល់​បណ្ដា​ប្រទេស​ចូលរួម ហើយ​ក្នុង​នោះ​គឺ​ជ្រើសរើស​យក​តែ​ប្រទេស​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន ព្រោះ​ដើម្បីអោយ​ទំនាក់ទំនង​ពាណិជ្ជកម្ម​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន​កាន់​តែមាន​កំនើន​ច្រើនឡើង។ ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​នេះដែរ កម្ពុជា អាច​យក​ផលិតផល ​ដែល​ផលិត​បាន​ស្វែងរក​ទីផ្សារ មិន​ត្រឹមតែ​ក្នុង​ប្រទេស​ថៃ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​អាច​ស្វែងរក​ទីផ្សារ​ក្នុង​បណ្ដា​ប្រទេស​អាស៊ាន ដែល​បាន​ចូលរួម​ជាមួយ​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​ពាណិជ្ជកម្ម​ធំៗ​ក្នុង​ប្រទេស​ថៃ។

យោង​តាម​តួលេខ​របស់​ស្ថានទូត​ព្រះរាជាណាចក្រ​ថៃ ប្រចាំ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា បានអោយដឹងថា ក្នុង​រយៈពេល​៧​ខែ ដើមឆ្នាំ ២០១៨ ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម​រវាង​កម្ពុជា និង​ថៃ មាន​ទឹកប្រាក់​សរុប​ជាង ៤,៦​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក ក្នុង​នោះ​ពាណិជ្ជករ​កម្ពុជា​ឡើង​ទៅ​ថៃ​ដើម្បី​រក​ទំនិញ​មក​លក់​ក៏​កាន់តែ​ច្រើន​ពី​មួយ​ឆ្នាំទៅ​មួយឆ្នាំ ហើយ​ពាណិជ្ជករ​ថៃ មក​រក​ស៊ី​នៅ​កម្ពុជា​ក៏​ច្រើន រួម​ទាំង​ទេសចរ​ទៅវិញទៅមក​ក៏​កើនឡើង​ដែរ​នោះ បានធ្វើអោយ​ជើងហោះហើរ​រវាង​ប្រទេស​ទាំងពីរ​កាន់តែ​ច្រើន ទាំង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ ភ្នំពេញ និង​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ខេត្តសៀមរាប។

បើតាម​លោក Kris Prumphrsid តំណាង​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​បាងកក​អ៊ែរ​វេរ បានអោយដឹងថា ដោយសារតែ​ទំនាក់ទំនង​ទាំង​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ទេសចរណ៍​រវាង​កម្ពុជា និង​ថៃ បាន​រីកចម្រើន​ទៅ​មុខជា​បន្តបន្ទាប់​នោះ ទើប​អោយ​ធ្វើអោយ​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​របស់ខ្លួន​បាន​ឈរជើង​នៅ​កម្ពុជា​បានយូរ ព្រមទាំង​បាន​ពង្រីក​ជើងហោះហើរ​ជា​បន្តបន្ទាប់​ផងដែរ ។

លោក​ថា សព្វថ្ងៃនេះ យើង​មាន​ជើង​ហើរ​ត្រង់​ពី​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ​ទៅ​បាងកក​ចំនួន ៦​ជើង​ក្នុង​មួយថ្ងៃ និង​ពី​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ សៀមរាប​ទៅ​បាងកក ៥​ជើង​ក្នុង​មួយថ្ងៃ ។

គួរ​បញ្ជាក់ថា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុ​ជា តែងតែ​ជំរុញ​អោយ​ពាណិជ្ជករ និង ផលិតករ​កម្ពុជា ដែល​ផលិត​ទំនិញ​បាន​ស្របតាម​ស្ដង់ដារ យក​ផលិតផល​និង​ទំនិញ​ទាំងនោះ​ទៅ​បង្ហាញ​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ ដើម្បី​ស្វែងរក​ទីផ្សារ​បន្ថែមទៀត ក្នុង​គោលដៅ​ជំរុញ​ដល់​ការលក់​ផលិតផល​ខ្មែរ​ទៅកាន់​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ​កាន់តែច្រើន។ ជាក់ស្ដែង​ថ្មីៗ​នេះ​កម្ពុជា​បាន​ដឹកនាំ ពាណិជ្ជករ​ជាច្រើន​ទៅ​បង្ហាញ​ផលិតផល​ក្នុង​ពិព័រណ៍​នាទី​ក្រុង​ណាន​នី​ង​ប្រទេស​ចិន ដោយមាន​ការចូលរួម​ពីស​ម្ដេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ​ហ៊ុនសែន​ផងដែរ៕



Source: Kampuchea Thmey Daily

Post a Comment

0 Comments

Close Menu